Zasady zwrotu biletów zakupionych w stacjonarnych punktach sprzedaży
Pasażerowie mogą wnioskować o zwrot oraz wymianę zakupionych biletów w stacjonarnych punktach kasowych. Możliwość taka dotyczy określonych rodzajów biletów.
Zasady zwrotu / wymiany biletu:
1) zwrot nieuszkodzonego biletu: miesięcznego (w tym specjalnego) może zostać przyjęty tylko do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, od którego obowiązuje dany bilet;
2) termin zwrotu nieuszkodzonego biletu 7‑dniowego, upływa w dniu poprzedzającym rozpoczęcie terminu jego ważności;
3) wymiany uszkodzonych biletów: 7‑dniowych, miesięcznych (w tym miesięcznych specjalnych) mogą być dokonywane w każdym czasie, ale tylko w przypadku, gdy istnieje możliwość identyfikacji biletu (tj.: numer seryjny, rodzaj biletu, termin na jaki został zakupiony itp.);
4) przy zwrocie lub wymianie biletu konieczne jest przedstawienie dowodu jego zakupu: paragonu lub faktury.
Możliwość zwrotu i wymiany nie dotyczy biletów: jednorazowych, 70-minutowych, 24-godzinnych, 72-godzinnych i weekendowych.
Zwrotów lub wymian biletów można dokonać osobiście w Punkcie Obsługi Pasażera, w którym został zakupiony dany bilet.
W uzasadnionych przypadkach są uwzględniane zwroty i wymiany nabytych biletów po uprzednim rozpatrzeniu przez Kierownika Działu Kas Biletowych i Obsługi Pasażerów.
Zasady zwrotu biletów zakupionych w stacjonarnych biletomatach
- Warunki zwrotu / wymiany biletu:
1) zwrot nieuszkodzonego biletu: miesięcznego (w tym specjalnego) może zostać przyjęty tylko do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, od którego obowiązuje dany bilet;
2) termin zwrotu nieuszkodzonego biletu 7‑dniowego, upływa w dniu poprzedzającym rozpoczęcie terminu jego ważności;
3) wymiany uszkodzonych biletów: 7‑dniowych, miesięcznych (w tym miesięcznych specjalnych) mogą być dokonywane w każdym czasie, ale tylko w przypadku, gdy istnieje możliwość identyfikacji biletu (tj.: numer seryjny, rodzaj biletu, termin na jaki został zakupiony itp.);
4) przy zwrocie lub wymianie biletu konieczne jest przedstawienie dowodu jego zakupu: paragonu lub faktury.
Możliwość zwrotu i wymiany nie dotyczy biletów: jednorazowych, 70-minutowych, 24-godzinnych, 72-godzinnych i weekendowych.
Wymiana biletu miesięcznego zakupionego ze złym okresem obowiązywania jest rozpatrywana indywidualnie przez Kierownika Działu Kas Biletowych i Obsługi Pasażerów. - Dane wymagane przy zgłoszeniu reklamacji (w tym zwrot lub wymiana biletu):
1) imię, nazwisko osoby zgłaszającej reklamacje;
2) dane kontaktowe (telefon lub adres mailowy);
3) numer biletomatu lub jego lokalizację;
4) datę oraz godzinę zdarzenia;
5) rodzaj nabywanego biletu;
6) zwięzły opis zdarzenia.
Uwaga: Reklamacje dotyczące zatrzymania środków pieniężnych podczas transakcji zakupu każdego z dostępnych biletów, zaleca się składać na dołączonym druku zgłoszenia reklamacji.
Złożone reklamacje są rozpatrywane niezwłocznie po otrzymaniu pełnej informacji o zdarzeniu, jak wskazuje praktyka zazwyczaj są to: 2 — 3 dni robocze. Czas rozpatrzenia reklamacji to maksymalnie do 14 dni od dnia otrzymania kompletnych informacji do złożonej reklamacji. Brak wymaganych danych np. danych lokalizacji biletomatu, daty godziny zdarzenia itp., których nie załączono do wniosku reklamacyjnego, każdorazowo wydłuża proces rozpatrzenia reklamacji. Odpowiedź na zgłoszoną reklamacje zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e‑mail. - Zgłoszenia reklamacji można składać:
1) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres bop@mzk.bielsko.pl, — zaleca się dodanie wypełnionego wniosku zgłoszenia reklamacji z załącznika (w formie elektronicznej) lub opisując zdarzenie w treści maila;
2) telefonicznie : 33 814 35 11 wew. 245 w dni robocze, w godzinach od 7:00 do 15:00;
3) osobiście w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o., przy ul. Długiej 50 w Bielsku-Białej, w Biurze Obsługi Pasażera, w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 14:30.
Po rozpatrzeniu reklamacji Pasażer jest informowany o wyniku zasadności reklamacji (zasadna/niezasadna) w formie jakiej została zgłoszona reklamacja (telefonicznie lub mailowo). Pasażer uzyskuje informację o możliwych sposobach zwrotu środków, wymiany biletu.
Formy zwrotu zasadnej reklamacji:
1) przelew na podany przez Pasażera rachunek bankowy wysłany mailowo, na adres bop@mzk.bielsko.pl, (nie dopuszcza się podawania numeru rachunku bankowego przez telefon);
2) zwrot gotówki podczas osobistej wizyty Pasażera, w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o., przy ul. Długiej 50, odbiór w Kasie Głównej, w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 14:15. - Wymiana uszkodzonego biletu lub biletu zakupionego ze złym okresem obowiązywania można dokonać w Punkcie Obsługi Pasażera ul. Długa 50, pokój numer 22, w dni robocze, w godzinach od 7:00 do 15:00.
Formularz reklamacji z biletomatu
Zasady zwrotu biletów zakupionych w e‑sklepie
Zgodnie z zapisem Regulaminu internetowej sprzedaży biletów Komunikacji Miejskiej w Bielsku-Białej, Użytkownik e‑sklepu ma możliwość automatycznego zwrotu biletu miesięcznego (w tym specjalnego), 30-dniowego, bezpośrednio poprzez swoje indywidualne konto w e‑sklepie. Bilet można zwrócić wyłącznie w sytuacji, kiedy jego bieg jeszcze się nie rozpoczął tj.: do ostatniego dnia przed rozpoczęciem okresu ważności Biletu. Bilet 7‑dniowy nie podlega zwrotom z uwagi na fakt, że okres ważności dla biletów 7‑dniowych rozpoczyna swój bieg w chwili jego zakupu (sfinalizowania transakcji).
Wyciąg z Regulaminu internetowej sprzedaży biletów Komunikacji Miejskiej w Bielsku-Białej
§ 6 Wnioski, zwroty i reklamacje
- Zasady rozpatrywania Wniosków:
1.1. Zgłoszenia reklamacji dokonuje Użytkownik a jej rozpatrzenie następuje poprzez wypełnienie formularza Wniosku, który jest dostępny na Stronie Internetowej
w zakładce „Wnioski”.
1.2. Wnioski dotyczące nabywania Biletu rozpatruje: Biuro Obsługi Pasażera
w siedzibie Sprzedawcy, przy ul. Długiej 50 w Bielsku-Białej, w godz.: 7:00–15:00,
w dni robocze, tel.: 33 814 35 11 wew. 245, e‑mail: bop@mzk.bielsko.pl.
1.3. Odwołanie od nałożonej opłaty dodatkowej należy składać pisemnie lub osobiście w siedzibie Sprzedawcy przy ul. Długiej 50 w Bielsku-Białej, w godz.:
8:00–14:00, w dni robocze, w Dziale Kas Biletowych i Obsługi Pasażerów – tel.: 33 814 35 11 wew. 291, e‑mail: kontrola.liniowa@mzk.bielsko.pl
1.4. Przedmiotem reklamacji może być nieprawidłowość lub bezskuteczność procesu zakupu Biletu poprzez e‑sklep MZK.
1.5. Podstawy reklamacji nie może stanowić w szczególności:
1.5.1. okoliczności podania nieprawidłowego adresu e‑mail, danych itp.;
1.5.2. powoływanie się na okoliczności związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem przeglądarki internetowej lub łącz telekomunikacyjnych;
1.5.3. inna okoliczność związana z działalnością podmiotów, za których działania Sprzedawca nie odpowiada.
1.6. Reklamacja powinna zawierać dane Użytkownika, w tym: Imię i Nazwisko, adres e‑mail, nr telefonu. Okoliczności zdarzenia – prośba o podanie: (opisu zdarzenia, daty zdarzenia, godziny zdarzenia, danych Biletu, cztery ostatnie cyfry karty płatniczej).
W przypadku podmiotów prawa handlowego jest wymagane podanie danych osoby do kontaktu ze strony danej Firmy.
1.7. Jeżeli reklamacja zawiera braki formalne, Sprzedawca wzywa do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia jej wpływu gdy jest to niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, pod rygorem odrzucenia reklamacji.
1.8. Wnioski reklamacyjne są rozpatrywane niezwłocznie po ich otrzymaniu. Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi maksymalnie 14 dni od dnia otrzymania kompletnej reklamacji. W uzasadnionych przypadkach Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wydłużenia czasu rozpatrzenia reklamacji w terminie do 30 dni od daty jej wniesienia lub uzupełnienia braków formalnych w przypadku sytuacji wymagających ustalenia dodatkowych okoliczności jej zaistnienia. Odpowiedź zostanie wysłana na podany
w zgłoszeniu adres e‑mail.
1.9. W razie niemożności rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni wskazanym w ust 7. Sprzedawca informuje Użytkownika o przewidzianym terminie udzielenia odpowiedzi na reklamację wskazując przyczyny opóźnienia. - Zasady zwrot Biletu:
2.1. Użytkownik ma możliwość automatycznego zwrotu Biletu bezpośrednio poprzez e‑sklep MZK. Bilet można zwrócić naciskając przycisk „Zwrot biletu” bezpośrednio w „Historii zakupów”.
2.2. Bilet można zwrócić wyłącznie w sytuacji kiedy jego bieg jeszcze się nie rozpoczął, tj.: do ostatniego dnia przed rozpoczęciem okresu ważności Biletu.
2.3. Poprzez e‑sklep MZK przesyłane jest powiadomienie do Użytkownika, na podane w systemie dane kontaktowe e‑mail, informujące, że zwrot został zrealizowany, a zakupiony bilet anulowany. Zwrot środków pieniężnych, następuje w ciągu 14 dni roboczych wraz z fakturą VAT korygującą (jeśli do zakupu była żądana faktura VAT)”.
Pełna wersja Regulaminu znajduje się pod linkiem
W uzasadnionych przypadkach są rozpatrywane zwroty biletów nabytych w e‑sklepie po uprzednim rozpatrzeniu przez Kierownika Działu kas Biletowych i Obsługi Pasażerów.
Zasady zwrotu biletów zakupionych poprzez aplikacje mobilne
Zakupione bilety z wykorzystaniem aplikacji mobilnych SkyCash i moBiLET w szczególnych przypadkach podlegają zwrotom. Przed zgłoszeniem wniosku o zwrot biletu mobilnego należy zapoznać się z Regulaminem Biletu Telefonicznego, obowiązującego w autobusach Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o., jaki dotyczy danego Operatora.
Zakupiony Bilet Telefoniczny można anulować tylko wówczas, gdy bilet nie rozpoczął jeszcze okresu obowiązywania. Możliwość anulowania transakcji zakupu Biletu Telefonicznego dotyczy wyłącznie biletów miesięcznych specjalnych oraz biletów 30- i 90-dniowych. W sytuacji gdy bilet rozpoczyna okres ważności w sobotę lub niedzielę, wniosek o anulowanie biletu należy złożyć w przedostatnim dniu roboczym. Bilet 7‑dniowy nie podlega zwrotom z uwagi na fakt, że okres ważności dla biletów 7‑dniowych rozpoczyna swój bieg w chwili jego zakupu (sfinalizowania transakcji).
Możliwość zwrotu nie dotyczy biletów: jednorazowych, 70-minutowych, 24-godzinnych, 72-godzinnych i weekendowych.
Reklamacje dotyczące zakupu biletu telefonicznego, należy zgłaszać bezpośrednio do Operatora aplikacji w której dokonano zakupu biletu, mailowo na adres:
SkyCash bok@skycash.com
moBILET pomoc@mobilet.pl
lub poprzez kontakt z Biurem Obsługi Pasażera Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, bop@mzk.bielsko.pl , tel. 33 814 35 11 wew. 245, (w dni robocze, w godzinach od 7:00 do 15:00).
Uwaga. W przypadku bezpośredniego kontaktu z Operatorem aplikacji, w polu adresowym proszę o dodanie do wiadomości również adresu BOP: bop@mzk.bielsko.pl
W celu zgłoszenia reklamacji lub prośby o zwrot biletu należy podać:
1) imię, nazwisko (w celu weryfikacji właściciela biletu);
2) numer telefonu na którym został zakupiony bilet;
3) numer biletu;
4) dane kontaktowe (adres mailowy);
5) zwięzły opis przyczyny reklamacji.
Szczegółowe informacje, zakup biletu w aplikacji SkyCash.
Wyciąg z Regulaminu Biletu Telefonicznego obowiązującego w autobusach Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o.
§ 6. Reklamacje i anulowanie Biletu Telefonicznego.
- Użytkownik po stwierdzeniu nieprawidłowości związanej z transakcją dotyczącą zakupu Biletu Telefonicznego, powinien zgłosić reklamację na adres e mail BOK SkyCash: bok@skycash.com.
- Reklamacja powinna zawierać dane Użytkownika, w tym: Imię i Nazwisko, adres e mail, nr telefonu, okoliczności zdarzenia – prośba o podanie (opisu zdarzenia, daty zdarzenia, godziny zdarzenia, danych Biletu Telefonicznego).
- Jeżeli reklamacja zawiera braki formalne, Sprzedawca wzywa do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia jej wpływu, gdy jest to niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, pod rygorem odrzucenia reklamacji.
- Wnioski reklamacyjne są rozpatrywane niezwłocznie po ich otrzymaniu. Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi maksymalnie 14 dni od dnia otrzymania kompletnej reklamacji. W uzasadnionych przypadkach Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wydłużenia czasu rozpatrzenia reklamacji w terminie do 30 dni od daty jej wniesienia lub uzupełnienia braków formalnych w przypadku sytuacji wymagających ustalenia dodatkowych okoliczności jej zaistnienia. Odpowiedź zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e mail.
- W razie niemożności rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni wskazanym w ust 4. Sprzedawca informuje Użytkownika o przewidzianym terminie udzielenia odpowiedzi na reklamację wskazując przyczyny opóźnienia.
- W przypadku uznanych reklamacji należna Użytkownikowi wartość zostanie przekazana w formie przelewu na jego Konto SkyCash.
- Odwołanie od nałożonej na Użytkownika opłaty dodatkowej należy składać pisemnie lub osobiście w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o. przy ul. Długiej 50 w Bielsku-Białej, w godz.: 8:00–14:00, w dni robocze, w Dziale Kas Biletowych i Obsługi Pasażerów – tel.: 33 814 35 11 wew. 291, e mail: kontrola.liniowa@mzk.bielsko.pl.
- Zakupiony Bilet Telefoniczny można zwrócić wyłącznie w sytuacji, kiedy jego bieg jeszcze się nie rozpoczął. Możliwość anulowania transakcji zakupu Biletu Telefonicznego dotyczy wyłącznie biletów miesięcznych (w tym miesięcznych specjalnych) oraz biletów 30-dniowych. W tym przypadku wnioski będą przyjmowane najpóźniej do przedostatniego dnia poprzedzającego rozpoczęcie okresu obowiązywania biletu: miesięcznego i 30-dniowego. W sytuacji, gdy bilet rozpoczyna okres ważności w sobotę lub niedzielę, wniosek o anulowanie biletu należy złożyć w przedostatnim dniu roboczym.
- Użytkownik może złożyć wniosek z tytułu zwrotu środków za zakupiony Bilet Telefoniczny:
a) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres bop@mzk.bielsko.pl;
b) telefonicznie na nr: 33 814 35 11 wew. 245, 246;
c) osobiście w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o., przy ul. Długiej 50 w Bielsku-Białej, w Biurze Obsługi Pasażera, w dni robocze, w godz. 8:00–14:30. - Należna Użytkownikowi wartość z tytułu anulowania Biletu Telefonicznego zostanie przekazana na konto, z którego była dokonana płatność.
Link do pełnej wersji Regulaminu
Szczegółowe informacje, zakup biletu w aplikacji moBILET
Wyciąg z Regulaminu Biletu Telefonicznego obowiązującego w autobusach Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o. /System moBILET/.
pkt 6. Reklamacje i anulowanie Biletu Telefonicznego.
- Użytkownik, po stwierdzeniu nieprawidłowości związanej z transakcją dotyczącą zakupu Biletu Telefonicznego, powinien zgłosić reklamację na adres e mail BOK moBILET: pomoc@mobilet.pl.
- Reklamacja powinna zawierać dane użytkownika, w tym: Imię i Nazwisko, adres e mail, nr telefonu, okoliczności zdarzenia – prośba o podanie (opisu zdarzenia, daty zdarzenia, godziny zdarzenia, danych Biletu Telefonicznego).
- Jeżeli reklamacja zawiera braki formalne, Sprzedawca wzywa do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia jej wpływu, gdy jest to niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, pod rygorem odrzucenia reklamacji.
- Wnioski reklamacyjne są rozpatrywane niezwłocznie po ich otrzymaniu. Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi maksymalnie 14 dni od dnia otrzymania kompletnej reklamacji. W uzasadnionych przypadkach Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wydłużenia czasu rozpatrzenia reklamacji w terminie do 30 dni od daty jej wniesienia lub uzupełnienia braków formalnych w przypadku sytuacji wymagających ustalenia dodatkowych okoliczności jej zaistnienia. Odpowiedź zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e mail.
- W razie niemożności rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni wskazanym w ust. 6.4. Sprzedawca informuje Użytkownika o przewidzianym terminie udzielenia odpowiedzi na reklamację wskazując przyczyny opóźnienia.
- W przypadku uznanych reklamacji należna Użytkownikowi wartość zostanie przekazana w formie przelewu na jego Konto moBILET.
- Odwołanie od nałożonej na Użytkownika opłaty dodatkowej należy składać pisemnie lub osobiście w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o. przy ul. Długiej 50 w Bielsku-Białej, w godz.: 8:00–14:00, w dni robocze, w Dziale Kas Biletowych i Obsługi Pasażerów – tel.: 33 814 35 11 wew. 290, 291, e mail: kontrola.liniowa@mzk.bielsko.pl.
- Zakupiony Bilet Telefoniczny można zwrócić wyłącznie w sytuacji, kiedy jego bieg jeszcze się nie rozpoczął. Możliwość anulowania transakcji zakupu Biletu Telefonicznego dotyczy wyłącznie biletów miesięcznych (w tym miesięcznych specjalnych) oraz biletów 30-dniowych. W tym przypadku wnioski będą przyjmowane najpóźniej do przedostatniego dnia poprzedzającego rozpoczęcie okresu obowiązywania biletu: miesięcznego i 30-dniowego. W sytuacji, gdy bilet rozpoczyna okres ważności w sobotę lub niedzielę, wniosek o anulowanie biletu należy złożyć w przedostatnim dniu roboczym.
- Użytkownik może złożyć wniosek z tytułu zwrotu środków za zakupiony Bilet Telefoniczny:
a) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres bop@mzk.bielsko.pl;
b) telefonicznie na nr: 33 814 35 11 wew. 245, 246;
c) osobiście w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o., przy ul. Długiej 50 w Bielsku-Białej, w Biurze Obsługi Pasażera, w dni robocze, w godz. 8:00–14:30. - Należna Użytkownikowi wartość z tytułu anulowania Biletu Telefonicznego zostanie przekazana na konto, z którego była dokonana płatność.
Link do pełnej wersji Regulaminu
W uzasadnionych przypadkach są rozpatrywane inne zwroty biletów po uprzednim rozpatrzeniu przez Kierownika Działu Kas Biletowych i Obsługi Pasażerów.