Podstawowe informacje o sprzedaży biletów:
- Bilety długookresowe (7‑, 30- i 90-dniowe) ważne są z dowodem osobistym lub innym dokumentem umożliwiającym potwierdzenie tożsamości jego posiadacza, np. legitymacją szkolną, legitymacją studencką lub legitymacją MZK.
- Bilety długookresowe można zakupić z 14-dniowym wyprzedzeniem.
- Bilety 7‑, 30- i 90-dniowe obowiązują od daty wskazanej przez pasażera. W przypadku, gdy pasażer jako datę początku obowiązywania biletu wskaże dzień zakupu, bilet będzie obowiązywał od godziny zakupu do godz. 23:59 siódmego/trzydziestego/dziewięćdziesiątego dnia od daty zakupu. W przypadku, gdy pasażer wskaże inną datę, bilet będzie obowiązywał od godz. 00:00 wskazanego dnia do godz. 23:59 siódmego/trzydziestego/dziewięćdziesiątego dnia od daty początku obowiązywania biletu.
- Pasażerowie korzystający z biletów ulgowych lub innych biletów wymagających posiadania odpowiednich dokumentów – podczas kontroli są zobowiązani do okazania dokumentu uprawniającego do zniżki lub Karty Pasażera KMBB, która umożliwia odczyt posiadanych ulgi.
- Bilety 30- i 90-dniowe są wyłącznie biletami elektronicznymi. Ich zapis możliwy jest na urządzeniu mobilnym, karcie płatniczej, Karcie Pasażera KMBB oraz w formie kodu QR (użycie danego nośnika jest uzależnione od wybranego kanału zakupu). Ich zakup w POP możliwy jest wyłącznie dla posiadaczy Karty Pasażera KMBB.
- Zakup biletu długookresowego przez aplikacje mobilne wymaga podania imienia i nazwiska posiadacza oraz daty urodzenia.
- Przejazd na podstawie biletu długookresowego (7‑dniowego lub miesięcznego) w wersji papierowej bez wpisanego numeru dokumentu umożliwiającego potwierdzenie tożsamości jego posiadacza (lub z nieprawidłowo wpisanym numerem) stanowi naruszenie obowiązującej taryfy.
- Bilet miesięczny obowiązuje w okresie jednego miesiąca kalendarzowego.
- Legitymacja MZK jest ważna m.in. pod warunkiem trwałego umieszczenia na niej zdjęcia pasażera, dla którego została wydana.
- Kupując bilet miesięczny w POP, kasjerka wpisuje numer dowodu osobistego lub legitymacji szkolnej, studenckiej, MZK.
- W przypadku zakupu biletu miesięcznego w automacie biletowym — bezpośrednio przy zakupie należy wpisać 6 ostatnich cyfr numeru dowodu osobistego lub legitymacji szkolnej, studenckiej, MZK.
- Warunki zwrotu/wymiany biletu:
a) zwroty nieuszkodzonych biletów miesięcznych mogą zostać przyjęte tylko do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, od którego obowiązują;
b) termin zwrotu nieuszkodzonych biletów 7‑dniowych, miesięcznych upływa w dniu poprzedzającym rozpoczęcie terminu ich ważności;
c) wymiany uszkodzonych biletów 7‑dniowych, miesięcznych mogą być dokonywane w każdym czasie, ale tylko w przypadku, gdy istnieje możliwość identyfikacji biletu;
d) przy zwrocie lub wymianie biletu konieczne jest przedstawienie dowodu jego zakupu (paragonu lub faktury);
e) bilety krótko- i średniookresowe nie podlegają wymianie oraz zwrotom — więcej informacji w zakładce zwrot biletów.
Kanały zakupu biletów:
E‑sklep MZK — możliwość zakupu biletów długookresowych: 7- , 30- i 90-dniowych, specjalnych miesięcznych ulgowych przez Internet. Idź do e‑sklepu.
Kasowniki mobilne — możliwość zakupu biletów jednorazowych, krótko- i średniookresowych za pomocą karty płatniczej w każdym autobusie MZK. Jak korzystać z kasowników mobilnych?
Punkty Obsługi Pasażera — możliwość zakupu wszystkich rodzajów biletów. Zakup biletów 30- i 90-dniowych możliwy jest wyłącznie dla posiadaczy Karty Pasażera KMBB. Lista i lokalizacje POP.
Biletomaty stacjonarne — możliwość zakupu biletów jednorazowych, krótko- i średniookresowych oraz 7‑dniowych i miesięcznych. Płatność wyłącznie gotówką. Lista i lokalizacje biletomatów.
Biletomaty solarne — możliwość zakupu biletów jednorazowych, 70-minutowych i 24-godzinnych. Płatność wyłącznie gotówką. Lista i lokalizacje biletomatów.
Aplikacje mobilne — możliwość zakupu wszystkich rodzajów biletów (za wyjątkiem BBbiletów i miesięcznych). Informacje o aplikacjach mobilnych.
Punkty handlowe (kioski, sklepy, placówki pocztowe) - możliwość zakupu biletów jednorazowych (w niektórych punktach również 70-minutowych). Punkty zlokalizowane w granicach administracyjnych Gminy Bielsko-Biała oraz na terenie gmin ościennych: Czechowic-Dziedzic i Wilkowic. Wykaz punktów prowadzących sprzedaż biletów.
Przypominamy! Brak możliwości dokonania zakupu biletu poprzez dany kanał dystrybucji nie zwalnia pasażera z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu.
Opłaty dodatkowe (mandat za jazdę bez ważnego biletu)
Opłata dodatkowa za przejazd bez ważnego biletu lub zaniżenie opłaty wynosi 250 zł.
Informacje o kontroli biletów i windykacji należności.