Informacje dotyczące sprzedaży biletów

Pod­sta­wowe infor­ma­c­je o sprzedaży biletów:

  1. Bile­ty dłu­gookre­sowe (7‑, 30- i 90-dniowe) ważne są z dowo­dem oso­bistym lub innym doku­mentem umożli­wia­ją­cym potwierdze­nie tożsamoś­ci jego posi­adacza, np. legi­t­y­macją szkol­ną, legi­t­y­macją stu­dencką lub legi­t­y­macją MZK.
  2. Bile­ty dłu­gookre­sowe moż­na zakupić z 14-dniowym wyprzedzeniem.
  3. Bile­ty 7‑, 30- i 90-dniowe obow­iązu­ją od daty wskazanej przez pasażera. W przy­pad­ku, gdy pasażer jako datę początku obow­iązy­wa­nia bile­tu wskaże dzień zakupu, bilet będzie obow­iązy­wał od godziny zakupu do godz. 23:59 siódmego/trzydziestego/dziewięćdziesiątego dnia od daty zakupu. W przy­pad­ku, gdy pasażer wskaże inną datę, bilet będzie obow­iązy­wał od godz. 00:00 wskazanego dnia do godz. 23:59 siódmego/trzydziestego/dziewięćdziesiątego dnia od daty początku obow­iązy­wa­nia biletu.
  4. Pasażerowie korzys­ta­ją­cy z biletów ulgo­wych lub innych biletów wyma­ga­ją­cych posi­ada­nia odpowied­nich doku­men­tów – pod­czas kon­troli są zobow­iązani do okaza­nia doku­men­tu upraw­ni­a­jącego do zniż­ki lub Kar­ty Pasażera KMBB, która umożli­wia odczyt posi­adanych ulgi.
  5. Bile­ty 30- i 90-dniowe są wyłącznie bile­ta­mi elek­tron­iczny­mi. Ich zapis możli­wy jest na urządze­niu mobil­nym, kar­cie płat­niczej, Kar­cie Pasażera KMBB oraz w formie kodu QR (uży­cie danego nośni­ka jest uza­leżnione od wybranego kanału zakupu). Ich zakup w POP możli­wy jest wyłącznie dla posi­adaczy Kar­ty Pasażera KMBB.
  6. Zakup bile­tu dłu­gookre­sowego przez aplikac­je mobilne wyma­ga poda­nia imienia i nazwiska posi­adacza oraz daty urodzenia.
  7. Prze­jazd na pod­staw­ie bile­tu dłu­gookre­sowego (7‑dniowego lub miesięcznego) w wer­sji papierowej bez wpisanego numeru doku­men­tu umożli­wia­jącego potwierdze­nie tożsamoś­ci jego posi­adacza (lub z niepraw­idłowo wpisanym numerem) stanowi narusze­nie obow­iązu­jącej taryfy. 
  8. Bilet miesięczny obow­iązu­je w okre­sie jed­nego miesią­ca kalendarzowego.
  9. Legi­t­y­mac­ja MZK jest waż­na m.in. pod warunk­iem trwałego umieszczenia na niej zdję­cia pasażera, dla którego została wydana.
  10. Kupu­jąc bilet miesięczny w POP, kas­jer­ka wpisu­je numer dowodu oso­bis­tego lub legi­t­y­macji szkol­nej, stu­denck­iej, MZK.
  11. W przy­pad­ku zakupu bile­tu miesięcznego w automa­cie bile­towym — bezpośred­nio przy zakupie należy wpisać 6 ostat­nich cyfr numeru dowodu oso­bis­tego lub legi­t­y­macji szkol­nej, stu­denck­iej, MZK.
  12. Warun­ki zwrotu/wymiany bile­tu:
    a) zwroty nieuszkod­zonych biletów miesięcznych mogą zostać przyjęte tylko do ostat­niego dnia miesią­ca poprzedza­jącego miesiąc, od którego obow­iązu­ją;
    b) ter­min zwro­tu nieuszkod­zonych biletów 7‑dniowych, miesięcznych upły­wa w dniu poprzedza­ją­cym rozpoczę­cie ter­minu ich ważnoś­ci;
    c) wymi­any uszkod­zonych biletów 7‑dniowych, miesięcznych mogą być dokony­wane w każdym cza­sie, ale tylko w przy­pad­ku, gdy ist­nieje możli­wość iden­ty­fikacji bile­tu;
    d) przy zwro­cie lub wymi­an­ie bile­tu konieczne jest przed­staw­ie­nie dowodu jego zakupu (paragonu lub fak­tu­ry);
    e) bile­ty krótko- i śred­niookre­sowe nie podle­ga­ją wymi­an­ie oraz zwro­tom — więcej infor­ma­cji w zakład­ce zwrot biletów.

Kanały zakupu biletów:

E‑sklep MZK — możli­wość zakupu biletów dłu­gookre­sowych: 7- , 30- i 90-dniowych, spec­jal­nych miesięcznych ulgo­wych przez Inter­net. Idź do e‑sklepu.
Kasown­i­ki mobilne — możli­wość zakupu biletów jed­no­ra­zowych, krótko- i śred­niookre­sowych za pomocą kar­ty płat­niczej w każdym auto­bus­ie MZK. Jak korzys­tać z kasown­ików mobil­nych?
Punk­ty Obsłu­gi Pasażera — możli­wość zakupu wszys­t­kich rodza­jów biletów. Zakup biletów 30- i 90-dniowych możli­wy jest wyłącznie dla posi­adaczy Kar­ty Pasażera KMBB. Lista i lokaliza­c­je POP.
Bile­tomaty stacjonarne — możli­wość zakupu biletów jed­no­ra­zowych, krótko- i śred­niookre­sowych oraz 7‑dniowych i miesięcznych. Płat­ność wyłącznie gotówką. Lista i lokaliza­c­je bile­tomatów.
Bile­tomaty solarne — możli­wość zakupu biletów jed­no­ra­zowych, 70-min­u­towych i 24-godzin­nych. Płat­ność wyłącznie gotówką. Lista i lokaliza­c­je bile­tomatów.
Aplikac­je mobilne — możli­wość zakupu wszys­t­kich rodza­jów biletów (za wyjątkiem BBbiletów i miesięcznych). Infor­ma­c­je o aplikac­jach mobil­nych.
Punk­ty hand­lowe (kios­ki, sklepy, placów­ki pocz­towe) - możli­wość zakupu biletów jed­no­ra­zowych (w niek­tórych punk­tach również 70-min­u­towych). Punk­ty zlokali­zowane w grani­cach admin­is­tra­cyjnych Gminy Biel­sko-Biała oraz na tere­nie gmin ości­en­nych: Czechow­ic-Dziedz­ic i Wilkow­ic. Wykaz punk­tów prowadzą­cych sprzedaż biletów.

Przy­pom­i­namy! Brak możli­woś­ci doko­na­nia zakupu bile­tu poprzez dany kanał dys­try­bucji nie zwal­nia pasażera z odpowiedzial­noś­ci za prze­jazd bez ważnego biletu. 

Opłaty dodatkowe (man­dat za jazdę bez ważnego bile­tu)
Opła­ta dodatkowa za prze­jazd bez ważnego bile­tu lub zaniże­nie opłaty wynosi 250 zł.
Infor­ma­c­je o kon­troli biletów i windykacji należności.