
Aplikacja SkyCash pozwala zakupić bilety Komunikacji Miejskiej w Bielsku-Białej w dowolnym miejscu i czasie. W celu zakupu biletu wystarczy:
1) pobrać aplikację na telefon – w przypadku systemu operacyjnego:
— Android — ze sklepu Google Play;
— iOS — ze sklepu App Store;
2) zainstalować i uruchomić aplikację oraz zarejestrować konto użytkownika;
3) zasilić konto użytkownika SkyCash środkami płatniczymi, np. za pomocą:
— przelewu bankowego — bez prowizji, chyba że bank obsługujący użytkownika takową pobiera;
— karty płatniczej — prowizja 1,9% kwoty zasilenia, przy czym w przypadku podpięcia karty do konta użytkownika SkyCash, należność za kupowane bilety jest bezpośrednio i bez prowizji pobierana z jego rachunku bankowego;
— PayU lub Przelewy24 — prowizja 1,9% kwoty zasilenia;
4) w głównym panelu aplikacji uruchomić opcję „Komunikacja miejska” i z listy dostępnych miast wybrać Bielsko-Białą (aplikacja zapamięta wybór i podczas kolejnych zakupów będzie można pominąć ten krok);
5) wybrać jeden z dostępnych biletów Komunikacji Miejskiej w Bielsku-Białej i potwierdzić zamiar jego zakupu, a po sfinalizowaniu płatności bilet zostanie zapisany na koncie użytkownika;
6) w razie kontroli uruchomić w głównym panelu aplikacji opcję „Bilety do kontroli”, wybrać zakupiony bilet i okazać go kontrolerowi na ekranie swego telefonu (ta możliwość jest aktywna nawet w przypadku braku połączenia z Internetem).

Regulamin Biletu Telefonicznego obowiązującego w autobusach Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o. /System SkyCash/
Informacje wstępne
- Zasady korzystania z instrumentu SkyCash określa Regulamin Użytkownika Systemu SkyCash dostępny na stronie: https://www.skycash.com/regulamin/.
- Niniejszy Regulamin dotyczy wyłącznie Użytkowników korzystających z usług publicznego transportu zbiorowego świadczonych przez Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej Sp. z o.o., który jest także upoważniony do sprzedaży i kontroli biletów emitowanych przez Organizatora Publicznego Transportu Zbiorowego — Miasto Bielsko-Białą, a jego zapisy są nadrzędne nad Regulaminem Użytkownika Systemu SkyCash, określającego ogólne zasady korzystania z Instrumentu SkyCash.
- Akceptując niniejszy Regulamin Użytkownik akceptuje jednocześnie Regulamin Użytkownika Systemu SkyCash.
Rejestracja w Systemie SkyCash
- Użytkownik musi dokonać rejestracji w Systemie SkyCash.
- Aby dokonać rejestracji Użytkownik musi pobrać aplikację z serwera SkyCash za pośrednictwem strony www.skycash.com lub wpisując adres m.skycash.com w mobilnej przeglądarce.
- Rejestracja wymaga od przyszłego Użytkownika wprowadzenia następujących danych:
a) numer swojego telefonu komórkowego;
b) imię i nazwisko;
c) adres e‑mail;
d) kod PIN niezbędny w procesie autoryzacji transakcji. - Rejestracja oraz doładowanie konta powinny nastąpić przed wejściem do pojazdu.
Doładowanie Konta SkyCash
- W celu dokonania zakupu Biletu Telefonicznego przez telefon komórkowy Użytkownik zasila Portmonetkę SkyCash:
a) przelewając środki finansowe z dowolnego konta bankowego prowadzonego na terenie Polski;
b) korzystając z usługi Agregatora Płatności;
c) za pomocą karty płatniczej, korzystając z Centrum Kart SkyCash. - Pełny numer Konta SkyCash, na który należy dokonywać wpłat, jest dostępny po zalogowaniu na stronie www.skycash.com, w zakładce „Doładuj konto” panelu administracyjnego. Tabela opłat dostępna jest na ww. stronie, w zakładce „Cennik”.
Zakup Biletu Telefonicznego
- Zarejestrowany Użytkownik ma dostęp do aplikacji SkyCash na swoim telefonie. Wybierając w menu „Komunikacja miejska” może dokonać zapłaty za przejazd autobusami Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o. poprzez wybór miasta Bielska-Białej (wybór zostanie zapamiętany).
- W przypadku wcześniejszego wyboru innego miasta wyświetlenie listy miast jest możliwe poprzez wybór opcji/zakładki „Zmień”.
- W celu zakupu biletu należy wybrać jego rodzaj z poniższych opcji:
a) normalny;
b) ulgowy; - Po rozwinięciu listy należy dokonać wyboru spośród następujących wariantów:
a) jednorazowy;
b) czasowy;
c) okresowy;
d) specjalny. - W kolejnym kroku należy wpisać dane określone dla danego rodzaju nabywanego biletu:
a) jednorazowy, 60-minutowy, 24-godzinny, weekendowy;
numer boczny pojazdu (3 cyfrowy), nie dotyczy biletu weekendowego;
b) 7‑dniowy;
- imię i nazwisko;
- data urodzenia;
c) miesięczny (w tym miesięczne specjalne);
- imię i nazwisko;
- data urodzenia;
- wybór miesiąca od którego bilet rozpoczyna swą ważność tj.: od bieżącego miesiąca lub przyszłego miesiąca;
d) 30-dniowy:
- imię i nazwisko;
- data urodzenia;
- wybór daty od której bilet rozpoczyna swą ważność. - W kolejnym kroku należy dokonać płatności zaznaczając opcję „Kupuję”.
- Transakcję zakupu biletów należy autoryzować, w zależności od wybranego sposobu płatności:
a) dla przedpłaconego Konta SkyCash — indywidualnym kodem PIN, definiowanym przez Użytkownika w procesie rejestracji;
b) dla wybranej karty płatniczej uprzednio zarejestrowanej w Centrum Kart SkyCash — kodem CVV2/CVC2/mPIN. - Wybór sposobu płatności możliwy jest po uprzedniej rejestracji karty płatniczej w Centrum Kart SkyCash oraz aktywacji opcji w „Ustawieniach” — „Ustawieniach płatności” aplikacji mobilnej.
- Zakupu Biletu Telefonicznego: jednorazowego, 60-minutowego, 24-godzinnego, należy dokonać najpóźniej tuż po wejściu do pojazdu. Zakupu pozostałych biletów należy dokonać przed wejściem Użytkownika do pojazdu Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o. (w tym celu przed wejściem do pojazdu Użytkownik powinien sprawdzić, czy jest zalogowany w aplikacji mobilnej i czy posiada dostęp do Internetu). Zakup biletu w aplikacji mobilnej jest równoznaczny ze skasowaniem biletu w formie papierowej (w szczególności od chwili zakupu Biletu Telefonicznego zaczyna biec okres ważności dla biletów jednorazowych i czasowych).
- Bilet jest ważny jedynie na telefonie komórkowym, na którym został zakupiony.
Kontrola Biletu Telefonicznego
- Kontrola biletów jest prowadzona przez Kontrolerów biletów, którzy zostali wyposażeni w urządzenia kontrolerskie, bezpieczne w rozumieniu wymagań jakie zostały narzucone przez Organizacje Płatnicze.
- Przebywający w pojeździe Użytkownik jest zobowiązany do posiadania i okazywania Kontrolerom biletów ważnego biletu oraz dokumentu tożsamości, a także dokumentu poświadczającego uprawnienia do ulgowego przejazdu. Oznacza to obowiązek udostępnienia do zeskanowania kodu posiadanego biletu.
- Aby okazać Bilet Telefoniczny do kontroli należy z poziomu aplikacji wybrać opcję „Moje bilety”, a następnie wybrać z listy zakupionych biletów właściwy i okazać do kontroli na ekranie telefonu komórkowego.
- Użytkownik przedłoży do kontroli aktywny bilet na telefonie /urządzeniu do tego przystosowanym/ na którym został zakupiony. Kontrolerzy biletów nie akceptują wydruków, screenów i filmów pozorujących aktywny bilet. Aplikacja telefoniczna służy do zakupu biletów elektronicznych w postaci zapisu elektronicznego na przejazdy komunikacją miejską. Wydruki biletów oraz ich potwierdzenie z komputerów lub innych urządzeń nie będą honorowane jako elektroniczny bilet uprawniający do korzystania z usługi przewozu. Uwaga: Użytkownik jest zobowiązany do okazania biletu na swoim telefonie komórkowym, ponieważ Kontrolerowi biletów nie wolno brać tego urządzenia do własnych rąk.
- Brak możliwości nabycia biletu telefonicznego nie zwalnia Użytkownika z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu. W takim przypadku zaleca się korzystanie z możliwości zakupu w innych dostępnych kanałach dystrybucji biletów Komunikacji Miejskiej w Bielsku-Białej.
Reklamacje i anulowanie Biletu Telefonicznego
- Użytkownik po stwierdzeniu nieprawidłowości związanej z transakcją dotyczącą zakupu Biletu Telefonicznego, powinien zgłosić reklamację na adres e‑mail BOK SkyCash: bok@skycash.com.
- Reklamacja powinna zawierać dane Użytkownika, w tym: Imię i Nazwisko, adres e‑mail, nr telefonu, okoliczności zdarzenia – prośba o podanie (opisu zdarzenia, daty zdarzenia, godziny zdarzenia, danych Biletu Telefonicznego).
- Jeżeli reklamacja zawiera braki formalne, Sprzedawca wzywa do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia jej wpływu, gdy jest to niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, pod rygorem odrzucenia reklamacji.
- Wnioski reklamacyjne są rozpatrywane niezwłocznie po ich otrzymaniu. Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi maksymalnie 14 dni od dnia otrzymania kompletnej reklamacji. W uzasadnionych przypadkach Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wydłużenia czasu rozpatrzenia reklamacji w terminie do 30 dni od daty jej wniesienia lub uzupełnienia braków formalnych w przypadku sytuacji wymagających ustalenia dodatkowych okoliczności jej zaistnienia. Odpowiedź zostanie wysłana na podany w zgłoszeniu adres e‑mail.
- W razie niemożności rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni wskazanym w ust 4. Sprzedawca informuje Użytkownika o przewidzianym terminie udzielenia odpowiedzi na reklamację wskazując przyczyny opóźnienia.
- W przypadku uznanych reklamacji należna Użytkownikowi wartość zostanie przekazana w formie przelewu na jego Konto SkyCash.
- Odwołanie od nałożonej na Użytkownika opłaty dodatkowej należy składać pisemnie lub osobiście w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o. przy ul. Długiej 50 w Bielsku-Białej, w godz.: 800-1400, w dni robocze, w Dziale Kas Biletowych i Obsługi Pasażerów – tel.: 33 814 35 11 wew. 291, e‑mail: kontrola.liniowa@mzk.bielsko.pl.
- Zakupiony Bilet Telefoniczny można zwrócić wyłącznie w sytuacji, kiedy jego bieg jeszcze się nie rozpoczął. Możliwość anulowania transakcji zakupu Biletu Telefonicznego dotyczy wyłącznie biletów miesięcznych (w tym miesięcznych specjalnych) oraz biletów 30-dniowych. W tym przypadku wnioski będą przyjmowane najpóźniej do przedostatniego dnia poprzedzającego rozpoczęcie okresu obowiązywania biletu: miesięcznego i 30-dniowego. W sytuacji, gdy bilet rozpoczyna okres ważności w sobotę lub niedzielę, wniosek o anulowanie biletu należy złożyć w przedostatnim dniu roboczym.
- Użytkownik może złożyć wniosek z tytułu zwrotu środków za zakupiony Bilet Telefoniczny:
a) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres bop@mzk.bielsko.pl;
b) telefonicznie na nr: 33 814 35 11 wew. 245, 246;
c) osobiście w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o., przy ul. Długiej 50 w Bielsku-Białej, w Biurze Obsługi Pasażera, w dni robocze, w godz. 800-1430. - Należna Użytkownikowi wartość z tytułu anulowania Biletu Telefonicznego zostanie przekazana na konto, z którego była dokonana płatność.
Akceptacja Biletu Telefonicznego
Bilet Telefoniczny uprawnia do korzystania z usług przewozowych we wszystkich autobusach Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o., który prowadzi sprzedaż na rzecz i w imieniu Organizatora Publicznego Transportu Zbiorowego – Miasta Bielsko-Biała.
Czas zakupu Biletu Telefonicznego
- Czas zakupu Biletu Telefonicznego jest zależny od zasięgu oraz szybkości działania sieci telefonii komórkowej. Tym samym SkyCash nie odpowiada za wynikające z tego tytułu opóźnienia lub brak możliwości zakupu biletu.
- W przypadku braku możliwości skorzystania z systemu SkyCash Użytkownik zobowiązany jest do skasowania papierowego biletu na przejazd środkami komunikacji miejskiej.
Zakup biletów jest możliwy w:
- Punktach Obsługi Pasażera MZK — płatność bezgotówkowa i gotówkowa — oferta: bilety jednorazowe, 60-minutowe, 24-godzinne, 7 dniowe, weekendowe, miesięczne.
- Biletomatach stacjonarnych — płatność gotówkowa — oferta: bilety jednorazowe, 60-minutowe, 24- godzinne, 7 dniowe, weekendowe, miesięczne.
- Biletomatach solarnych — płatność bezgotówkowa i gotówkowa — oferta: bilety jednorazowe, 60- minutowe, 24-godzinne.
- e‑sklepie MZK — www.bilety.mzk.bielsko.pl — płatność bezgotówkowa — oferta: bilety 7‑dniowe, miesięczne, 30-dniowe.
- u pozostałych Operatorów Telefonicznych — płatność bezgotówkowa — oferta: bilety jednorazowe, 60-minutowe, 24-godzinne, 7 dniowe, weekendowe, miesięczne, 30-dniowe. - Aplikacja Telefoniczna zostanie zablokowana na 10 minut w przypadku rozpoczęcia i nie dokończenia transakcji zakupu biletu — po 2 nieudanych próbach zakupu biletu.
- Czas na sfinalizowanie płatności to każdorazowo 20 sekund.
Czas ważności i przedsprzedaż Biletu Telefonicznego
- Bilet jednorazowy obowiązuje od chwili zakupu (momentu skasowania) i zachowuje ważność do końca trasy danej linii zgodnie z wybranym numerem bocznym autobusu (tj. do ostatniego przystanku dla wysiadających).
- Bilet 60-minutowy obowiązuje w ciągu 60 minut od chwili zakupu (momentu skasowania), przy czym w okresie ważności biletu Użytkownik może wykonać dowolną liczbę przesiadek.
- Bilet 24-godzinny obowiązuje w ciągu 24 godzin od chwili zakupu (momentu skasowania), przy czym w okresie ważności biletu Użytkownik może wykonać dowolną liczbę przesiadek.
- Bilet weekendowy rodzinny „Rodzina+” obowiązuje od chwili zakupu (momentu skasowania) w sobotę lub niedzielę do godziny 23:59 w ostatnim dniu ważności biletu, tj. w niedzielę.
- Przedsprzedaż biletu 7‑dniowego nie jest prowadzona. Okres ważności dla biletu 7‑dniowego rozpoczyna swój bieg w chwili jego zakupu (sfinalizowania transakcji), a upływa w chwili określonej na bilecie. Okres ważności biletu jest określany automatycznie przez system sprzedażowy i jest widoczny dla klienta.
- Bilet miesięczny (w tym miesięczne specjalne): przedsprzedaż biletu miesięcznego na kolejny miesiąc kalendarzowy jest prowadzona od dwunastego dnia miesiąca poprzedzającego dany miesiąc. Zakup biletu miesięcznego jest możliwy do piętnastego dnia bieżącego miesiąca włącznie.
- Okres ważności biletu miesięcznego zakupionego w przedsprzedaży wynosi jeden miesiąc kalendarzowy i upływa w chwili określonej na bilecie tj. z końcem ostatniego dnia miesiąca, w którym bilet został zakupiony.
- Okres ważności biletu miesięcznego zakupionego już w trakcie trwania danego miesiąca rozpoczyna swój bieg w chwili jego zakupu a upływa w chwili określonej na bilecie tj. z końcem ostatniego dnia danego miesiąca.
- Zakup biletu 30-dniowego jest możliwy na czternaście dni przed rozpoczęciem wskazanego przez Użytkownika okresu ważności biletu. W przypadku, gdy Użytkownik jako datę początkową okresu ważności biletu 30-dniowego wskaże dzień jego zakupu, wówczas okres ważności biletu rozpocznie swój bieg z chwilą zakupu a upłynie z chwilą określoną na bilecie tj. z końcem trzydziestego dnia okresu ważności biletu. W przypadku, gdy Użytkownik wskaże inną datę początkową okresu ważności biletu, bilet będzie ważny od początku dnia przez niego wskazanego do chwili określonej na bilecie tj. do końca trzydziestego dnia okresu ważności biletu.