Historia linii A, 5 i 35. Tramwajem nr 5 do Szczyrku?

Wielu mieszkańców Mias­ta z łezką w oku wspom­i­na funkcjonu­jącą niegdyś w mieś­cie sieć tramwa­jową składa­jącą się w okre­sie świet­noś­ci z dwóch linii bieg­ną­cych z Dwor­ca PKP do Parku Ludowego oraz do Alek­sandrow­ic. Niewielu
nato­mi­ast zda­je sobie sprawę, że w planach miejs­kich wło­darzy była rozbu­dowa sieci o kole­jne lin­ie. Linia nr 3 miała zapewnić połączenia pod Szyn­dziel­nię, a linia nr 4 do Białej – docelowo nawet do Stra­con­ki. Ostat­nią pro­jek­towaną lin­ią – o numerze 5 miała być najdłuższa linia bieg­ną­ca aż do Szczyrku z pętlą pośred­nią w Mikus­zow­icach Śląs­kich. Sieć tramwa­jowa została zlik­wid­owana, a w mieś­cie na stałe zagoś­ciły autobusy.

Czy­taj więcej »

Historia linii A, 5 i 35
His­to­ria linii A, 5 i 35

Polecane posty