Budowa przystanku w Starym Bielsku oraz remont infrastruktury

W Starym Biel­sku zakońc­zona została inwest­y­c­ja związana z prze­bu­dową infra­struk­tu­ry przys­tankowej — doty­chcza­sowy przys­tanek “Stare Biel­sko Koś­ciół” (305) kier. cen­trum został grun­town­ie prze­bu­dowany. W miejs­cu przykrawężnikowego przys­tanku wybu­dowana została nowa zato­ka auto­bu­sowa. Inwest­y­c­ja w tej lokaliza­cji była o tyle kluc­zowa, że nowa zato­ka pełni funkcję zarówno przys­tanku przelo­towego (dla linii nr 24), jak również początkowo-koń­cowego (dla linii nr 18), na którym odby­wa­ją się pos­to­je tech­niczne między kursami. 

Przys­tanek wyposażono w krawężni­ki per­onowe — ich ksz­tałt pozwala na bezpośred­ni pod­jazd auto­busu do per­onu przys­tankowego, a także zapo­b­ie­ga niszcze­niu opon w przy­pad­ku najecha­nia na krawężnik. Na górnej płaszczyźnie krawężników zas­tosowano ryflowaną powierzch­nię anty­pośl­iz­gową, która znacznie popraw­ia bez­pieczeńst­wo w trak­cie wsi­ada­nia i wysi­ada­nia z auto­busów, szczegól­nie dla osób starszych i pasażerów ze szczegól­ny­mi potrze­ba­mi. Dodatkowo wzdłuż krawędzi per­onów zamon­towana została anty­pośl­iz­gowa kost­ka inte­gra­cyj­na z wypustka­mi ułatwia­ją­ca osobom niewidomym bez­pieczne oczeki­wanie i poruszanie się po per­onie przys­tankowym. Przys­tanek został wyposażony również w nową 3‑modułową wiatę przys­tankową z siedziskiem o dłu­goś­ci 2/3 dłu­goś­ci wiaty, dzię­ki czemu jeden mod­uł wiaty przys­tankowej – pozbaw­iony siedziska jest dedykowany dla osób porusza­ją­cych się na wózku inwalidzkim lub osobom podróżu­ją­cym z dzieć­mi w wózkach, a także umożli­wia swo­bodne odczy­tanie rozkładów jazdy i infor­ma­cji pasażer­skiej zamon­towanej w gablocie rozkładowej. 

Jed­nocześnie przeprowad­zony został remont kap­i­tal­ny wiaty na przys­tanku: “Stare Biel­sko Koś­ciół” (306) kier. Wapi­eni­ca. Kon­strukc­ja wiaty została oczyszc­zona z odpada­jącej far­by i w całoś­ci odmalowana. Na nowe wymienione zostały drew­ni­ane siedziska oraz poszy­cia dachowe. Trady­cyjnie już, dłu­gość siedziska została dos­tosowana do potrzeb pasażerów porusza­ją­cych się na wózkach inwalidz­kich oraz pasażerów podróżu­ją­cych z mały­mi dzieć­mi w wózkach.

Polecane posty