Historia linii D, 4 i 15. Plany rozbudowy sieci tramwajowej

Wraz z uru­chomie­niem w 1895 r. linii tramwa­jowej nr 1 do Parku Ludowego na deskach kreślars­kich pojaw­iły się kole­jne pro­jek­ty rozbu­dowy sieci komu­nika­cyjnej. Jed­nym z planów było sko­mu­nikowanie trakcją tramwa­jową sąsied­niego Mias­ta – Białej. “Biel­sko-Biała rozbu­dowu­je się wzdłuż i wsz­erz. Ros­ną nowe zakłady prze­mysłowe i osied­la mieszkan­iowe. W kon­sek­wencji coraz więcej trze­ba dowoz­ić ludzi do pra­cy i odległych miejsc zamieszka­nia zarówno w mieś­cie jak i miejs­cowoś­ci­ach pod­miejs­kich. Konieczny jest więc szy­b­ki rozwój komu­nikacji miejskiej” – pisała w 1968 r. Kro­ni­ka Beskidz­ka. Rozwój Mias­ta spowodował konieczność uruchami­a­nia kole­jnych nowych linii auto­bu­sowych — najpierw pow­stała linia D (zamieniona w 1971 r. na lin­ię nr 4) a w 1973 r. linia nr 15. Obie lin­ie dojeżdżały na budowane Osiedle Złote Łany. 

Czy­taj więcej »

rozkładówka linia D, 4 i 15
rozkładówka linia D, 4 i 15

Polecane posty