Wraz z uruchomieniem w 1895 r. linii tramwajowej nr 1 do Parku Ludowego na deskach kreślarskich pojawiły się kolejne projekty rozbudowy sieci komunikacyjnej. Jednym z planów było skomunikowanie trakcją tramwajową sąsiedniego Miasta – Białej. “Bielsko-Biała rozbudowuje się wzdłuż i wszerz. Rosną nowe zakłady przemysłowe i osiedla mieszkaniowe. W konsekwencji coraz więcej trzeba dowozić ludzi do pracy i odległych miejsc zamieszkania zarówno w mieście jak i miejscowościach podmiejskich. Konieczny jest więc szybki rozwój komunikacji miejskiej” – pisała w 1968 r. Kronika Beskidzka. Rozwój Miasta spowodował konieczność uruchamiania kolejnych nowych linii autobusowych — najpierw powstała linia D (zamieniona w 1971 r. na linię nr 4) a w 1973 r. linia nr 15. Obie linie dojeżdżały na budowane Osiedle Złote Łany.
Polecane posty
-
Ikarusy 620 i 630 w Bielsku-Białej
Pierwsze 10 sztuk Ikarusów 620 trafiło do Bielska-Białej w IV kwartale 1958 r. i zostały skierowane... -
Historia malowania tramwajów i autobusów w komunikacji miejskiej w Bielsku-Białej
20 lat temu – w styczniu 2004 r. wprowadzone zostało nowe – oficjalne malowanie miejskie autobusów... -
Historia linii nr 3 do Komorowic, plany tramwaju pod Szyndzielnię
Ciesząca się ogromną popularnością w latach 60. trakcja tramwajowa składająca się z dwóch linii nr 1...