Ikarusy serii 400 – pierwsze niskopodłogowe autobusy w Bielsku-Białej

Na początku lat 90. pro­du­cen­ci taboru auto­bu­sowego stanęli przed wielkim wyzwaniem – w jaki sposób prze­bu­dować auto­busy wysokopodło­gowe, aby obniżyć poziom podło­gi celem ułatwienia pasażerom wsi­ada­nia i wysi­ada­nia z pojazdów. W tam­tych cza­sach infra­struk­tu­ra przys­tankowa była bard­zo ubo­ga, część przys­tanków pozbaw­iona była krawężników i wybrukowanych per­onów a obsługę pasażer­ską prowad­zono bezpośred­nio z poziomu jezd­ni lub poboczy. Część pro­du­cen­tów pośpiesznie wprowadza­ła na rynek zmody­fikowane kon­strukc­je, które pow­stawały poprzez prze­bu­dowanie pier­wszego członu pojaz­du – ofer­u­jąc pasażerom możli­wość dostępu do pojaz­du z poziomu niskiej podło­gi, przy­na­jm­niej w pier­wszych i drugich drzwiach a pozostaw­ia­jąc wysoką podłogę wyłącznie w tyl­nej częś­ci auto­busu. Pier­wsze niskopodło­gowe auto­busy zostały dostar­c­zone do Biel­s­ka-Białej w 1995 r. przez węgier­skiego Ikarusa. Czy­taj więcej »>

Polecane posty