Na początku lat 90. producenci taboru autobusowego stanęli przed wielkim wyzwaniem – w jaki sposób przebudować autobusy wysokopodłogowe, aby obniżyć poziom podłogi celem ułatwienia pasażerom wsiadania i wysiadania z pojazdów. W tamtych czasach infrastruktura przystankowa była bardzo uboga, część przystanków pozbawiona była krawężników i wybrukowanych peronów a obsługę pasażerską prowadzono bezpośrednio z poziomu jezdni lub poboczy. Część producentów pośpiesznie wprowadzała na rynek zmodyfikowane konstrukcje, które powstawały poprzez przebudowanie pierwszego członu pojazdu – oferując pasażerom możliwość dostępu do pojazdu z poziomu niskiej podłogi, przynajmniej w pierwszych i drugich drzwiach a pozostawiając wysoką podłogę wyłącznie w tylnej części autobusu. Pierwsze niskopodłogowe autobusy zostały dostarczone do Bielska-Białej w 1995 r. przez węgierskiego Ikarusa. Czytaj więcej »>
Polecane posty
-
Ikarusy 620 i 630 w Bielsku-Białej
Pierwsze 10 sztuk Ikarusów 620 trafiło do Bielska-Białej w IV kwartale 1958 r. i zostały skierowane... -
Historia linii D, 4 i 15. Plany rozbudowy sieci tramwajowej
Wraz z uruchomieniem w 1895 r. linii tramwajowej nr 1 do Parku Ludowego na deskach kreślarskich... -
Historia malowania tramwajów i autobusów w komunikacji miejskiej w Bielsku-Białej
20 lat temu – w styczniu 2004 r. wprowadzone zostało nowe – oficjalne malowanie miejskie autobusów...