Bolek i Lolek z nową misją!

Przygód znanych bohaterów biel­s­kich kreskówek: Bol­ka i Lol­ka – nie koniec. W mar­cu br. wyrusza­ją z nową mis­ją – jako patroni pier­wszych auto­busów elek­trycznych w Biel­sku-Białej, które zasil­iły tabor Miejskiego Zakładu Komu­nika­cyjnego – roz­toczą swo­ją bajkową opiekę nad dzieć­mi i ucz­ni­a­mi niepełnosprawny­mi dowożony­mi do placówek eduka­cyjno-oświa­towych na tere­nie mias­ta. SOLARIS Urbino 9 LE elec­tric: „Bolek”– o numerze taborowym 227 oraz „Lolek” o numerze taborowym 228 – są pier­wszy­mi pojaz­da­mi zeroemisyjny­mi, jakie będzie wyko­rzysty­wał na stałe Miejs­ki Zakład Komu­nika­cyjny w Biel­sku-Białej Sp. z o.o. Auto­busy dostar­czyła fir­ma Solaris Bus & Coach. Pojazdy będą wyko­rzysty­wane w dni robocze do obsłu­gi prze­wozów zamknię­tych — linii szkol­nych prze­wożą­cych niepełnosprawne dzieci i młodzież do szkół, nato­mi­ast w week­endy będą eksploa­towane również na lini­ach miejs­kich o mniejszych potokach pasażerskich.

Auto­busy o pojem­noś­ci 56 pasażerów mogą zabrać na pokład 28 pasażerów na miejs­cach siedzą­cych i 28 pasażerów na miejs­cach sto­ją­cych. Pojazdy zostały wyposażone w baterie Solaris Super Ener­gy o pojem­noś­ci 280 kWh, których ład­owanie będzie odby­wać się na zajezd­ni za pomocą złącza plug-in. Nowoś­ci­a­mi – doty­chczas niespo­tykany­mi w Biel­sku-Białej są wysok­ie fotele pasażer­skie wraz z pasa­mi, które mają zapewnić bez­pieczeńst­wo prze­wożonych dzieci oraz dedykowany prze­wozom dzieci zewnętrzny sys­tem ostrze­gaw­czy, który w trak­cie wymi­any pasażer­skiej załączy z tyłu pojaz­du pomarańc­zowe koguty zlokali­zowane na dachu a także wysunie z dedykowanej obu­dowy znak „stop” infor­mu­ją­cy kierow­ców o przeprowadzanej wymi­an­ie pasażerskiej.

W nowych pojaz­dach zas­tosowano szereg udo­god­nień dla pasażerów ze szczegól­ny­mi potrze­ba­mi – w szczegól­noś­ci drugie drzwi odskokowo-prze­suwne wraz ze spec­jal­ną plat­for­mą do pod­jaz­du wózków inwalidz­kich. Wszys­tkie przy­cis­ki wewnątrz i na zewnątrz auto­busów są opa­tr­zone znaka­mi w alfabecie Braille’a. We wewnętrzu wyz­nac­zono spec­jalne miejs­ca dla osób niepełnosprawnych, dla wózków inwalidz­kich i wózków dziecięcych.

Podob­nie jak przy poprzed­nich dostawach auto­busów na tyl­nej ścian­ie pojaz­du zas­tosowano duży wyświ­et­lacz, na którym obok numeru linii zna­j­du­je się także kierunek jazdy nato­mi­ast na szy­bie obok przed­nich drzwi zamon­towano dodatkowy wyświ­et­lacz wysok­iego kon­trastu a w środ­ku wyświ­et­lacz LCD infor­ma­cji pasażer­skiej. Co ważne, pojazdy zostały wyposażone także w sys­tem mon­i­toringu wiz­yjnego składa­ją­cy się z kamer wewnętrznych oraz zewnętrznych.

Tak znamien­i­ty patronat bohaterów biel­s­kich bajek był możli­wy dzię­ki przy­chyl­noś­ci spad­ko­bier­ców praw autors­kich (Copy­right for the char­ac­ters of „Bolek i Lolek” by heirs of Led­wig, Lorek, Nehre­bec­ki) — w imie­niu których dzi­ała Pan Mece­nas dr Marek Bukows­ki (Bukows­ki i Wspól­ni­cy Kance­lar­ia Praw­na Sp.k z Krakowa) – zarząd­ca przy­mu­sowy autorski­mi prawa­mi majątkowy­mi do postaci „Bol­ka i Lol­ka”. Za nieod­płat­ną licencję umożli­wia­jącą korzys­tanie z wiz­erunk­ów postaci – składamy w imie­niu swoim oraz pasażerów, w szczegól­noś­ci dzieci i uczniów niepełnosprawnych – serdeczne podziękowania.

Polecane posty