Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej zakończył dwie ważne inwestycje drogowe. Przebudowany został górny odcinek Al. Armii Krajowej od ronda Generała Augusta Emila Fieldorfa “Nila” w kierunku dolnej stacji kolei liniowej Szyndzielnia. W ramach prac drogowych przebudowane zostały przystanki Armii Krajowej Karbowa oraz pętla końcowa Szyndzielnia, która została podzielona na dwa oddzielne stanowiska: nowy przystanek dla pasażerów wysiadających przy wjeździe na pętlę autobusową oraz przebudowany przystanek dla pasażerów wsiadających zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie wiaty przystankowej.
Wydział Komunikacji Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej przeprowadził remonty kapitalne wiat przystankowych zlokalizowanych na przebudowywanym ciągu drogowym. Wyremontowana została murowana wiata na przystanku końcowym Szyndzielnia. Konstrukcja wiaty została w całości odmalowana oraz wymienione zostały siedziska. We wnętrzu wiaty zainstalowano nową gablotę do prezentowania rozkładu jazdy i informacji pasażerskiej. Kolorystyka ścian wiaty nawiązuje do bliźniaczych wiat przystankowych wyremontowanych w ub. latach na przystankach Osiedle Kopernika oraz Krzemionki Witosa. Remontowi poddano również wiatę na przystanku Armii Krajowej Karbowa. Konstrukcja wiaty została oczyszczona z odpadającej farby i w całości odmalowana. Na nowe wymienione zostały drewniane siedziska oraz poszycia dachowe. Zainstalowana także gablotę rozkładową. Tradycyjnie już, długość siedziska została dostosowana do potrzeb pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz pasażerów podróżujących z małymi dziećmi w wózkach (brak siedziska w jednym module wiaty).










Zakończone zostały również prace na wylotowym odcinku ulicy Warszawskiej w Bielsku-Białej, gdzie za skrzyżowaniem z ul. Okrężną wybudowany został nowy przystanek Warszawska Aluprof w kierunku Czechowic-Dziedzic. W najbliższych tygodniach przystanek zostanie doposażony jeszcze w nową wiatę przystankową. W bezpośrednim sąsiedztwie przystanku — w obrębie skrzyżowania utworzone zostało nowe przejście dla pieszych.


W ramach przedmiotowych inwestycji wybudowane zostały nowe perony przystankowe, na których zastosowano tzw. krawężniki peronowe. Ich kształt pozwala na bezpośredni podjazd autobusu do peronu przystankowego, a także zapobiega niszczeniu opon w przypadku najechania na krawężnik. Na górnej płaszczyźnie krawężników zastosowano ryflowaną powierzchnię antypoślizgową, która znacznie poprawia bezpieczeństwo w trakcie wsiadania i wysiadania z autobusów, szczególnie dla osób starszych i pasażerów ze szczególnymi potrzebami. Dodatkowo wzdłuż krawędzi peronów zamontowana została antypoślizgowa kostka integracyjna z wypustkami ułatwiająca osobom niewidomym bezpieczne oczekiwanie i poruszanie się po peronie przystankowym. Krawężniki peronowe mają też zwiększoną wysokość, która jest dopasowana do niskopodłogowych autobusów, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie szczególnie pasażerom z ograniczoną sprawnością ruchową, osób poruszających się na wózkach inwalidzkich czy dla pasażerów podróżujących z dziećmi.