Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej zakończył remont przystanków autobusowych przy ul. Górskiej w ramach projektu „Budowa i rozbudowa przejść dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Górskiej z ul. Dojazdową w Bielsku-Białej”.
W ramach przedmiotowej inwestycji wybudowane zostały nowe perony przystankowe, na których zastosowano tzw. krawężniki peronowe. Ich kształt pozwala na bezpośredni podjazd autobusu do peronu przystankowego, a także zapobiega niszczeniu opon w przypadku najechania na krawężnik. Na górnej płaszczyźnie krawężników zastosowano ryflowaną powierzchnię antypoślizgową, która znacznie poprawia bezpieczeństwo w trakcie wsiadania i wysiadania z autobusów, szczególnie dla osób starszych i pasażerów ze szczególnymi potrzebami. Dodatkowo wzdłuż krawędzi peronów zamontowana została antypoślizgowa kostka integracyjna z wypustkami ułatwiająca osobom niewidomym bezpieczne oczekiwanie i poruszanie się po peronie przystankowym.
Na przystanku Górska Bulwary Młodości (94) kier. centrum została zamontowana nowa wiata przystankowa, natomiast na przystanku Górska Bulwary Młodości (95) kier. Straconka wyremontowana i odmalowana przez Wydział Komunikacji została dotychczasowa konstrukcja.
Dojście do peronów przystankowych zapewniają nowe chodniki łączące dwa przejścia dla pieszych (w tym jedno nowe), które zostały wyniesione ponad grunt i posiadają nawierzchnię przepuszczalną, dzięki czemu ingerencja w nawierzchnię ograniczyła się do głębokości 15 centymetrów, nie uszkadzając i nie przecinając korzeni drzew zlokalizowanych wzdłuż ul. Górskiej. Przejścia dla pieszych zostały doświetlone dodatkowymi lampami z oprawami LED.
Inwestycja nie przewidywała budowy zatok przystankowych z uwagi na konieczność wycinki kilkunastu drzew oraz potrzebę uspokojenia ruchu w obrębie skrzyżowania, a tym samym poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego korzystających z pobliskich przejść dla pieszych.
Uspokojenie ruchu w okolicach przejść dla pieszych oraz przystanków autobusowych jest istotnym czynnikiem na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w świetle nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym – wprowadzenie pierwszeństwa pieszych wchodzących na przejście dla pieszych przed pojazdami. Brak zatoki autobusowej wpływa również na znaczne skrócenie czasu obsługi przystanku przez zatrzymujący się na nim autobus (eliminacja dodatkowego czasu niezbędnego na ponowne włączenie się do ruchu w trakcie wyjazdu z zatoki), a tym samym zmniejszenie czasu przejazdu pomiędzy sąsiadującymi przystankami, co z kolei jest istotnym czynnikiem dla pasażerów podróżujących komunikacją miejską.