Testowy autobus elektryczny Solaris Urbino 12 IV

Na dwu­ty­god­niowe testy przy­jechał do biel­skiego MZK elek­tryczny Solaris Urbino 12 IV. Auto­bus będzie testowany na lini­ach komu­nika­cyjnych nr 6, 7, 8, 12, 21 oraz 28. Szczegółowy har­mono­gram testów jest dostęp­ny pod linkiem.

Wyposażony jest w baterie o pojem­noś­ci 240 kWh, podzielone na 6 paki­etów, z których każdy wynosi 40 kWh. Baterie o pojem­noś­ci 160 kWh umieszc­zono z tyłu pojaz­du, a pozostałych 80 kWh zain­stalowano na dachu, nad pier­wszą osią. Ener­gia w bate­ri­ach uzu­peł­ni­ana jest za pomocą umieszc­zonego na dachu pan­togra­fu oraz poprzez trady­cyjne złącze plug-in. Pier­wsze z rozwiązań o mocy do 450 kW gwaran­tu­je szy­bkie doład­owanie baterii na trasie, nato­mi­ast pop­u­lar­na „wty­cz­ka” służy do uzu­pełnienia baterii w zajezd­ni w cza­sie noc­nej przerwy.

W 12-metrowym elek­trycznym Solar­isie została zamon­towana oś elek­trycz­na, w którą wbu­dowane są dwa nieza­leżne sil­ni­ki elek­tryczne o maksy­mal­nej mocy 2 x 125 kW. Rozwiązanie to pozwala na lep­sze wyko­rzys­tanie wnętrza pojaz­du, a także obniża jego masę.

Ciekawym – rzad­ko spo­tykanym dotąd w Polsce rozwiązaniem jest umiejs­cowie­nie siedzeń na prze­ci­wko drugich drzwi i prze­niesie­nie miejs­ca dla pasażerów niepełnosprawnych podróżu­ją­cych na wózkach inwalidz­kich oraz pasażerów z dzieć­mi w wózkach dziecię­cych z prawej strony drugich drzwi.

Polecane posty